Tuesday, August 23, 2016

Sernik na zimno z oreo i matcha



Sernik z matcha chodzil za mna od dawna. Przegladalam setki przepis�w szukajac tego jedynego, ale wszystkie skladaly sie z mn�stwa obco brzmiacych skladnik�w oraz wymagaly bardzo rozwinietych umiejetnosci kulinarnych i/lub ciezkiego sprzetu. W koncu przyszly urodziny kolezanki, na kt�re obiecalam zrobic cos z matcha, a czasu bylo bardzo malo, wiec postanowilam zaryzykowac i polaczylam wskaz�wki z kilku znanych mi juz wczesniej przepis�w. Mieszkanka udana. 

Lista zakup�w (tortownica o srednicy 24 cm):
  • 600 g ciastek typu Oreo (moga byc dowolne inne, ale w tym wypadku im slodsze tym lepsze)
  • 200 g masla
  • 2 lyzki zelatyny
  • 1 kg twarogu (ja wzielam chudy)
  • 500 g smietany 36%
  • 2-4 lyzki cukru (bez szalenstw)
  • 4-7 lyzek matchy (4 jesli chcecie lekki smak i lekki kolor, 7 jesli mocniejszy smak i mocniejszy kolor. Ja dalam 5)
  • ewentualnie jeszcze np. orzeszki, zurawina, rodzynki, sezam (do wrzucenia do sernika i do dekoracji)

Krok 1:  Mielimy Oreo! Zabawna przednia. Ja niestety mam remont, wiec nie udalo mi sie znalezc robota kuchennego i wszystko robilam w shakerze (da sie, ale odradzam). Jesli nie macie nic takiego, to mozna tez umiescic oreo w torebce, przykryc serwetka i uderzac w nie walkiem do ciasta. Dluzsza, ale nadal efektywna robota. 

Krok 2: Do zmielonego Oreo dodajemy rozpuszczone maslo i widelcem/szpatulka laczmy w calosc.


Krok 3: Tortownice wykladamy papierem do pieczenia i przenosimy oreowa mase do srodka, wszystko bardzo dokladnie uklepujac (najlepiej lyzka). 


Krok 4: Tortownice wkladamy do lod�wki.

Krok 5: Zelatyne zalewamy woda (tak by ja przykryla) i odstawiamy do napecznienia, po kt�rym rozpuszczamy ja w rondelku na wolnym ogniu.

Krok 6: Najlepiej zmielic twar�g minimum 3 razy, ale ze wzgledu na brak czasu wybralam w sklepie taki rozdrobiony i po prostu miksowalam bardzo dlugo.



Krok 7: Ubijamy smietane, dodajemy cukier.

Krok 8: Laczymy twar�g i smietane, dodajmy zelatyne. W idealnym swiecie, nie moim, masa wyjdzie gladka.



Krok 9: To jest moment na dodanie czesci orzech�w/rodzynek/zurawiny.

Krok 10: Przekladamy mase do tortownicy i schladzamy w lod�wce minimum 8 godzin.




Nie mam niestety zdjecia gotowego kawalka, ale moze dlatego, ze bardzo szybko zniknal. Moi znajomi byli zachwyceni, a ja mialam powody do dumy. Ser jest przede wszystkim serowy, nie jest slodki, ale przebija sie charakterystyczny smak matchy. Nie jest to minusem, poniewaz dzieki temu, ze na spodzie jest oreo, sam sernik w odbiorze jest jednak slodki. Schlodzony ser, matcha i oreo okazaly sie bardzo smaczna mieszanka i na pewno bede tworzyla r�zne wariacje tego przepisu. Minimalna ilosc skladnik�w, 20 minut przygotowania, 0 minut pieczenia - to lubie :)

Smacznego.

No comments:

Post a Comment