Sunday, November 6, 2016

Jestem VIPem

Tak, powiedzialam to i wcale sie tego nie wstydze. Slucham kpopu i jestem VIPem. W Korei zespoly nazywaja swoich fan�w i jak pewnie wiekszosc z Was wie, fani Big Bang to VIPy. Zawsze mnie smieszy gdy mijam "VIP Hotel", albo widze kogos z torba "VIP Colection", bo ta osoba nie wie kim sa prawdziwe VIPy (!!). Dodatkowo kazdy fandom ma sw�j kolor i symbol. My mamy z�lty i korony (tak, posiadam takiego lightsticka #proud) i dzieki temu jestesmy w stanie siebie rozpoznac.





Ulubionego zespolu sie nie wybiera, ulubiony zesp�l wybiera Ciebie, wiec milosc do Big Bang po prostu pojawila sie pewnego dnia i od tego momentu moje zycie stalo sie inne. Kazde "wow", konczy sie "fantastic baby" , kazdy dragon to GDragon, a T.O.P moze byc tylko jeden. 


Jak juz kpop Was wciagnie to nie ma odwrotu. Na poczatku kazdy mysli ze nie zapamieta nawet imienia swojego ulubionego piosenkarza (w koncu jest po koreansku), ale po kilku miesiacach znacie wszystkie imiona czlonk�w rodziny swojego biasa, ich daty urodzenia, grupy krwi, wszystkie piosenki i ta slynna koreanska fala Was po prostu zalewa. 

Z Big Bang poszlo mi szybko, to jeden z najbardziej znanych koreanskich zespol�w (NAJBARDZIEJ ZNANY! NAJLEPSZY!), GDragon jest postacia kultowa, a kazda ich plyta byla niesamowitym sukcesem. Do tej pory (poza PSY) sa jedynymi z najczesciej sluchanych koreanskich zespol�w na YouTube. Nie m�wiac juz o nagrodzie MTV EMA i wszystkich innych azjatyckich wyr�znieniach. Jedyny minus sytuacji to ich wiek, zaraz zaczna, jeden po drugim, odbywac sluzbe wojskowa, wiec troche sobie na nastepny album poczekamy. Jedyna nadzieja w solowych projektach.







Big Bang naleza do wytw�rni YG, pewnie wiekszosc z Was wie, lub slyszala, ze w Korei piosenkarzy sie "wychowuje" i kreuje. Najpierw jest sie trainee, takim powiedzmy stazysta, kt�ry odbywa r�zne szkolenia, uczy sie tanczyc, spiewac, ma r�zne zadania, musi bardzo ciezko pracowac by wytw�rnia pozwolila mu zadebiutowac. To od wytw�rni zalezy kiedy bedzie debiut, jaki on bedzie (solo czy zesp�l) oraz w og�le jaki zesp�l powstanie, co bedzie spiewal i w jakim stylu. Papa YG na szczescie jest szczodry, jego artysci maja wiecej wolnosci i zarabiaja wiecej pieniedzy, niz w niekt�rych innych wytw�rniach. Nawet to, ze YG nazywa swoja firme YG Family, m�wi troche o tym jakie relacje tam panuja. Do YG naleza tez miedzy innymi: PSY, Winner, 2NE1, Epik High, oraz bardzo wielu innych wykonawc�w, aktor�w i modeli. 



Moim momentem przelomowym, kt�ry zwiazal mnie z tym zespolem na zawsze (tak, m�wie serio :D), byl koncert w Londynie- Big Bang Alive Galaxy Tour w 2012 roku. Nie powiem ile mnie to kosztowalo na zlot�wki, bo to sie nawet nie r�wna z obciazeniem psychicznym, a poza tym, moja mama moze to czytac :D Powiem tyle: bylo warto. 



Bylam pewna, ze to bedzie jedyne takie doswiadczenie w moim zyciu ( i wychodzi na to, ze mialam racje), wiec postanowilam kupic tez wejscie na soundcheck oraz bilety VIP, dzieki kt�rym dostalam dwa lightsticki, koszulke, a poza tym kupilam kolejna koszulke i torbe. I regret nothing. Na soundchecku bylo moze ze 20-50 os�b, wszystkie zmiescilysmy sie pod scena i mialysmy chlopak�w na wyciagniecie reki. Trwalo to moze ze 20 min, ale nadal uwazam, ze to jedne z lepiej wydanych pieniedzy ever.


Wystep byl bardzo profesjonalny, kazda piosenka byla zaspiewana, uklady zatanczone, byly bisy, bylo spiewanie tlumu (chociaz slabo nam szlo z koreanskim :D), byly integracje z miedzynarodowymi fanami. Niesamowite przezycie. Nastepnego dnia bolala mnie reka od machania lightstickiem, a gardlo mialam zdarte i nie moglam m�wic. 


Ciezko mi powiedziec, kt�ra piosenka jest moja ulubiona, to zalezy od nastroju, ale czesto wybieram Blue, Tonight, Haru Haru albo Fantastic Baby, lubie sporo tych starych, ale ostatnia plyta tez byla dobra. Podoba mi sie tez piosenka napisana dla VIP�w, w koncu dla mnie, "Until Whenever" 

Pr�by taneczne to mistrzostwo, polecam :



Big Bang, kiedy jeszcze mieli jakis czas wolny, krecili parodie dram, udzielali zdecydowanie wiecej wywiad�w i te materialy byly wspaniala uzywka dla fan�w, do tej pory jak mam dola to odpalam sobie to:



Ten post m�glby sie ciagnac w nieskonczonosc, o Big Bang jestem w stanie m�wic i m�wic, co prawda ostatnio juz nie mam czasu aby byc na biezaco z ich wywiadami i zyciem prywatnym, ale obserwuje pan�w na instagramie i czytam wiadomosci od YG. Niestety ostatnia trasa koncertowa ominela Europe, a T.O.P zaraz musi isc do wojska, ale nie mam watpliwosci, ze jeszcze kiedys zobacze ich na zywo.

Pewnie wiecie kto jest moim biasem, ale zeby nie bylo watpliwosci: Choi Seung Hyun (T.O.P) <3
to temat na oddzielny post :D



Czy wsr�d naszych czytelnik�w sa jakies VIPy? Jesli tak, to: Aaaaaaaaaaaaaa, jesli nie: to czy nalezycie do innych fandom�w? co sadzicie o kpopie? czekamy na Wasze komentarze :)

No comments:

Post a Comment