Monday, August 7, 2017

Tak, slucham kpopu

Interesuje sie kultura popularna Korei juz od 6 lat. To oznacza, ze od 6 lat slucham kpopu i ogladam koreanskie dramy. To r�wniez oznacza, ze od 6 lat dostaje pytania "czy oni na prawde Ci sie podobaja?", "jak mozesz tego sluchac?" albo linki do dziwnych japonskich program�w, kt�re z kpopem nie maja nic wsp�lnego (??!!?). Na poczatku wdawalam sie w dyskusje, przez jakis czas unikalam tematu, ale nie ma sie czego wstydzic. Jestem dumna z bycia VIPem, jestem dumna z tego co robia moi idole, lubie koreanskie dramy i uwazam, ze sa dobrze zrobione. Ponizej kilka punkt�w, kt�re zwykle pojawiaja sie w tego typu dyskusjach.

1. "To" nie bylo zaplanowane.

Wbrew pozorom to nie wyglada tak, ze weszlam na jakas strone internetowa typu "Najdziwniejsze hobby na swiecie" i tam wybralam kpop. Po prostu kiedys nadszedl dzien, w kt�rym uslyszalam swoja pierwsza koreanska piosenke i p�zniej juz wszystko potoczylo sie szybko. Nie mialam nad tym zbyt duzej kontroli, ale nie uwazam, ze to cos zlego.


Moja pierwsza piosenka: FT ISLAND " Hello Hello"
Moje pierwsze MV: Big Bang "Bad Boy"
Moja pierwsza drama: BOF

Sluchajac FT ISLAND od razu spodobal mi sie jezyk koreanski, chcialam rozumiec o czym spiewaja. Poczatek byl ciezki, myslalam, ze nie bede w stanie ich rozr�znic ani zapamietac. Pierwsze miesiace to byla prawdziwa koreanska fala, p�zniej wszystko zaczelo sie ukladac i obecnie znam wiecej szczeg�l�w z zycia Big Bang, niz niekt�rych moich znajomych (sorry!). 




2. Nie, nie moge z "tym" skonczyc.

Najbardziej mnie rozwalaja Ci ludzie, kt�rzy uwazaja, ze to jest jakis problem. Czy ja jestem uzalezniona od narkotyk�w i prosilam o pomoc? nie. 


Jasne, czasami moglabym nie m�wic cytatami z piosenek lub dram, ale chyba nie ma w tym nic szkodliwego? Rozumiem, ze nie wszyscy moga uwazac Koreanczyk�w za najprzystojniejszych mezczyzn na swiecie, ale to lepiej dla mnie ;)


Przyznaje, ze rozumiem troche te zarzuty dotyczace "marnowania" czasu, czyli spedzania wielu godzin przez komputerem. Ogladanie dram to jest zobowiazanie, musze byc tez na biezaco jesli chodzi o to co robi m�j zesp�l, ale inni ludzie tez ogladaja seriale w ten spos�b, tylko np. amerykanskie, albo siedza non stop online. W czym kpop i koreanskie dramy sa gorsze?

 


3. Tak, lubie kpop, a Koreanczyk�w uwazam za przystojnych.

Omg, im jestem starsza tym ten temat pojawia sie czesciej. Czy uwazam Koreanczyk�w za przystojnych? Haha..czy uwazam Polak�w za przystojnych?  Niekt�rych tak, niekt�rych nie. Ale og�lnie: TAK, uwazam Koreanczyk�w za MEGA przystojnych. Sorry, not sorry. 


Nie rozumiem czemu w og�le musze sie z tego tlumaczyc. Ja sie nie smieje z nikogo kto lubi blondyn�w albo slucha techno. De gustibus non est disputandum - o gustach sie nie dyskutuje :) 




Jesli chodzi o kpop i dramy. Nikogo nie zmuszam do tego aby tez tego sluchal, osobom, kt�re chcialy polecilam jakas drame lub piosenke, ale nikogo nie przepytuje i nie zmuszam. Bardziej nawet cenie sobie te chwile porozumienia z obcymi ludzmi. Gdy jestem w g�rach i widze dziewczyne z plecakiem B.A.P, gdy jade metrem i slysze, ze ktos slucha Big Bang itp.. To sa osoby, kt�re sa r�wnie zakrecone co ja, to je wyr�znia i to bardzo w tym lubie <3 


4. To jest normalne.

Nikogo nie dziwi gdy ktos jara sie amerykanskimi serialami i spedza cala noc na netflixie, nikogo nie dziwi, ze fani wydaja setki zlotych na koncerty swoich idoli czy kupuja wszystkie ich plyty. Czemu wiec dziwi, ze ja spedzam cale dnie na good drama lub wydaje oszczednosci na koncert Big Bang? 


5. Kpop i dramy sa super, zaluj, ze nie jestes w zadnym fandomie.



Bycie w fandomie do jak posiadanie miedzynarodowej rodziny. Koncert Big Bang byl cudowny, sam w sobie byl ekstra, ale te chwile porozumienia z innymi fanami to cos wyjatkowego. Gdziekolwiek nie spojrzysz widac ludzi, kt�rzy uwielbiaja to co ty, rozumieja dlaczego to uwielbiasz i chca z Toba o tym rozmawiac. Mimo, ze jezykowo nie wyszlo nam super to wsp�lne spiewanie Haru Haru bylo jednym z fajniejszych moment�w w moim zyciu. M�wie serio :d Czuje jakas niesamowita wiez ze wszystkimi fanami kpopu :D



6. To nie jest faza

Nie wiem czy 6 lat to duzo, dla mnie tak. Nie sadze tez abym nagle przestala sluchac kpopu czy ogladac dramy. Nie siedze nam nimi codziennie, czasami mam okresy gdy ogladam trzy dramy na raz, a czasami przez miesiac nic (obecnie dochodze do siebie po Suspicious Partner), ale zawsze do nich wracam. To samo dotyczy muzyki, jest tak wiele dobrych zespol�w, ze po prostu staram sie nie interesowac tymi nowymi bo bym kompletnie wsiaknela i nie miala czasu na swoje ulubione zespoly i..zycie :D



Czy macie podobne doswiadczenia? Co jeszcze musicie wyjasniac? :D Dajcie znac w komentarzach. 


----
gify: otagowane w miare mozliwosci, reszta z tumblra odorianki

No comments:

Post a Comment