Saturday, October 3, 2015

Koreanskie dramy - OST

OSTy skladaja sie zar�wno z piosenek znanych artyst�w, kt�re do dram zostaly jedynie pozyczone (np. gdy leca w tle sceny w kawiarni, lub gdy ktos wykonuje utw�r w ???) jak i tych, kt�re na potrzeby dramy zostaly specjalnie napisane. Te ostatnie zwykle sa spokojniejsze i dopasowane stylem oraz slowami do atmosfery. Od zawsze bylam fanka klasycznej filmowej muzyki, wiec jej bardziej kpopwa wersja od razu przykula moja uwage i stalam sie sluchaczka koreanskich OST�w. 

Ponizej lista (10 pozycji) moich ulubionych piosenek. Nie sa ulozone od najlepszej do najgorszej, bo nie umialabym podjac takiej decyzji :)


1. Healer

Pisalam juz o tej dramie wczesniej, ma ode mnie 10/10 jesli chodzi o historie, sceny i bohater�w, ale moze sie tez poszczycic dobra muzyka. Piosenka, kt�ra podoba mi sie najbardziej, wykonywana jest przez Ben (uwielbiam ja!) i pasuje do atmosfery tej dramy. Przy okazji, klip zawiera najbardziej romantyczna scene EVER!



2. Full House 2

Drama z potencjalem, kt�ra okazala sie slaba. Nigdzie jeszcze o niej wczesniej nie pisalam, bo niestety bardzo mnie zawiodla. Mimo aktor�w, kt�rych lubie, mimo historii, kt�ra wydawala sie ciekawa, niestety cos poszlo nie tak. Dziwne fryzury, koszmarne stroje, nielogiczne sytuacje i jeden drewniany buziak na koniec. Slabo. Ale....jedna z moich ulubionych sciezek dzwiekowych.



3. Heirs 

Ocenilam ta drame jeszcze gorzej niz Full House 2. Tez super aktorzy i niezly potencjal, ale jakos historia sie nie kleila, byla oklepana, a momentami po prostu nudna. Podobaly mi sie pojedyncze sceny, a drugoplanowi aktorzy bardziej mnie przekonali niz Lee Min Ho i Park Shin Hye. Gdyby nie Kim Woo Bin i para Min Hyuk - Krystal to nawet bym jej nie skonczyla. Hongki z FT Island to glos, kt�rego mam nadzieje nie trzeba przedstawiac. OST ma tez kilka innych utwor�w, kt�re nie przeszly bez echa, ale z innego powodu.


Dla zainteresowanych jeszcze piosenka, kt�ra imho byla w dramie naduzywana i niestety nie nalezy do najlepszych. Loooooove is the momeeeeent + duzo innego wycia (przesluchane raz brzmi jeszcze znosne, ale kilka razy na odcinek i robi sie niedobrze).



4. Monstar

Drama muzyczna, kt�ra bardzo mi sie podobala, mimo ze byla nier�wna. Sporo super scen, ale tez duzo moment�w, kt�re chcialoby sie przewinac. Na plus Jun Hyung z BEAST, Da Hee z GLAM i oczywiscie Kang Ha Neul, bo jest po prostu cudowny. Ha Yeon Soo w roli gl�wnej tez dala rade, ale jej twarz i usmiech sa tak piekne, ze az czasami nienaturalne i to wlasnie niestety jej postac najbardziej mnie irytowala. Drama sklada sie z bardzo wielu fajnych piosenek, wiec polecam caly OST. Atlantis Princess to piosenka pierwotnie wykonywana przez BoA, ale w wykonaniu gl�wnych bohater�w podoba mi sie jeszcze bardziej.



5. City Hunter

Jesli ktos jeszcze sie nie przekonal do tej dramy (pisalam o niej w dramach kultowych) to moze wspanialy OST udowodni, ze to pozycja, kt�rej nie mozna pominac.
 



6. Dating Agency: Cyrano

Kolejna drama, kt�ra mnie rozczarowala. Gl�wna para zupelnie bez chemii, drewniany pocalunek na sam koniec i dziwne zwroty akcji. Tej dramie zawdzieczam odkrycie Hong Jong Hyuna, kt�ry od razu znalazl miejsce w moim sercu oraz Ra.D, kt�rych piosenka ze sciezki dzwiekowej bardzo przypadla mi do gustu.



7. I Remember You

Nowa drama, kt�ra skonczyla sie dopiero miesiac temu. Bardzo ja polecam, trafila do mojego TOP 10 (wsr�d innych 30 dram). Odpowiednia mieszanka humoru, romansu i akcji. Chcialabym wiecej calus�w, ale i tak nie powinnam narzekac, gl�wni bohaterowie okazywali sobie uczucia w inny spos�b. OST tez trafil do mojego serca, w wiekszosci jest spokojny i romantyczny bo drama poruszala powazne tematy.



8. Dream High

Drama szkolna, kt�ra porusza bardzo wiele watk�w, jest kilka par, sporo konflikt�w i wsp�lne marzenia. Bardzo pozytywna historia. W zwiazku z tym, ze wszyscy chca zrobic kariere muzyczna, spiewania jest duzo. Nie powinnam byc w stanie wybrac czyj glos bardziej mi sie podoba, bo w dramie wystepuje duzo profesjonalnych piosenkarzy: IU, Suzy, Ham Eun Jung oraz Panowie z 2PM: Ok Taec Yeon i Jang Woo Young, ale to aktor, Kim Soo Hyun, ma wedlug mnie najladniejszy glos.


9. Master's Sun

Mam nadzieje, ze nie musze przedstawiac tej dramy. So Ju Sub i Gong Hyo Jin to jedno z moich wiekszych OTP, a w Master's Sun zagrali bardzo dobrze i bylo widac miedzy nimi chemie. Drama ma duzo genialnych scen, a plot, mimo, ze abstrakcyjny, dobrze sie broni.



10. Hearstrings

Kolejna drama do kt�rej mam sentyment, ale niestety nie gosci na moich listach. Yong Hwa lepiej spiewa niz gra i jego mina przez cala drame pozostaje niezmienna. Shin Hye tez nie wzniosla sie na wyzyny, wiec drama jest najwyzej srednia. Dobry plot, ciekawe sceny, ale miedzy aktorami nie ma chemii. Drama nie jest typowo muzyczna, ale kolo muzyki sie kreci, wiec mamy duzo dobrych piosenek z kt�rych slychac to, czego nie widac, czyli  charyzmatycznosc Yong Hwa.




Post na 90% doczeka sie kontynuacji, bo nie jest to nawet polowa tego co chcialabym Wam pokazac, a nowe dramy ciagle powstaja. Pochwalcie sie w komentarzach swoimi typami :) Nie watpie, ze macie swoje ulubione "OSTy".

No comments:

Post a Comment